Continental har taget Conti.eContact, der oprindeligt blev lanceret i 2011 med tanke på elektriske køretøjer, og forfinet den til at imødekomme behovene hos hybridmodeller.
Continentals interne undersøgelser peger på et voksende marked for hybrider i fremtiden, som kunne tegne sig for en stor andel af dækmarkedet. Med dette i tankerne indeholder Conti.eContact en række nyudviklede teknologier.
Continental Conti.eContact dæk karakteristika
Ingeniørerne hos Continental har opnået 20 procent reduktion i rullemodstand takket være den nyudviklede Green Chili-forbindelse. Silica-forbindelsen i Continental Conti.eContact er konstrueret på en sådan måde, at den indre friktion af fyldstofpartiklerne og polymererne er lavere end i konventionelle gummiforbindelser. Dette resulterer i lavere rullemodstand, samtidig med at man opretholder det korrekte niveau for håndtering og bremseevne, når det skubbes til det yderste.
Sammen med de nye teknologier, der er vedtaget, er sidevæggene til den nye Conti.eContact også blevet redesignet. Continentals dækdesignere fokuserede på at minimere aerodynamisk træk og rullemodstand. De opnåede dette gennem den aerodynamisk modificerede sidevæg og et fleksibelt letvægtsdesign.
Lydløs design
Når hybridbiler kører i elektrisk tilstand, er de næsten lydløse. Da dækstøj ikke længere druknes af andre støjkilder, såsom en konventionel motor, er det desto mere mærkbart. Derfor er Conti.eContact designet til at generere minimal hørbar støj i interiøret. Dette opnås ved hjælp af ContiSilent-teknologien, et tyndt lag polyurethanskum fastgjort til indersiden af slidbanen, der reducerer de vibrationer, der genereres, når dækket ruller over vejens overflade. ContiSilent dækteknologi
Conti.eContact har "BlueEco" -logoet på sidevæggen og fås til mange størrelse af fælger, specielt designet til modeller som Vauxhall Ampera, BMW 5-serie ActiveHybrid og Porsche Cayenne S Hybrid.