• 0
Din Indkøbskurv 0
Eventuel levering til et af vores dækcenter partner for montering af dæk, kan vælges ved checkout!
  • Subtotal
    0 DKK
  • Forsendelse
    0 DKK

    Fri fragt ved 2 stk. eller flere. Motorcykel dæk undtaget, altid fri fragt* (*Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der yderligere et Ø-tillæg på)

  • Moms heraf
    0 DKK
  • Total
    0 DKK
Vi vil med glæde besvare eventuelle spørgsmål, du måtte have om vores produkter eller vores procedure. Det har vi faktisk allerede gjort.

Levering

Er det muligt at få leveret til en anden adresse end hjemmeadressen?

Vi leverer indenfor Danmark til den adresse du ønsker, direkte til din private adresse, en alternativ adresse eller til et af vores dækcenter partner.

Hvad sker der hvis fragtfirmaet ikke har leveret min ordre?

Hvis fragtfirmaet ikke har leveret din ordre, får du selvfølgelig erstatning. Du kan enten vælge og sende en mail, hvor du informere os om problemstillingen og vedhæfter dit ordrenummer, eller du kan vælge og ringe til os imellem kl. 09.00 – 16.00 alle hverdage på +45 93 75 53 05.

Hvem leverer mine dæk?

Deutschen Paketdienst (DPD), PostNord og General Logistics Systems (GLS) leverer for os. Hvis du ikke er hjemme, efterlader han/hun en kort meddelelse, så du kan tage direkte kontakt med fragtfirmaet.

Hvad sker der hvis leveringen bliver forsinket?

Hvis uheldet er ude og din bestilling bliver forsinket p.g.a problemer med leveringen fra producentens side, informerer vi dig hurtigst muligt og vi vil samtidigt tilbyde dig et alternativt tilbud.

Hvornår får jeg den præcise leveringsdato?

Så snart din bestilling har forladt lageret, modtager du en email hvor vi oplyser den sandsynlige leveringsdato. Et præcist tidspunkt på dagen, kan vi desværre ikke give, da DPD, PostNord og GLS overtager leveringen.

Kan jeg ændre leveringsdatoen?

Da kan der desværre ikke ændres i leveringsdatoen, da fragtfirmaerne planlægger deres levering, rute dato og tider uafhængigt af hinanden. Hvis der ikke befinder sig nogen på adressen på leveringsdatoen, vil fragtfirmaet efterlade en note med hvordan du skal forholde dig.

Kan jeg bestille større mængder?

Hvis du vil bestille et stort parti dæk, kan du maile til os og vi kontakter dig. Send venligst mail til ddi@daekdropin.dk

Er der fri fragt?

Når du handler på Dæk Drop In, får du altid fri fragt - ved bestilling af mere end 1 dæk. Alle vores priser er således inkl. levering. Det kalder vi gennemsigtighed og the extra mile.

Øvrigt
Vores fragt er gratis til fastlandet i Danmark og brofaste øer. Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der et Ø-tillæg på 80-300 kr. pr dæk alt afhængig af hvilket dæk du køber.

Hvad hvis jeg gerne vil bruge min retur- og fortrydelsesret?

Hos Dæk Drop In har du som privat- og erhvervskunde en udvidet 30 dages retur-/fortrydelsesret på dæk. Fortrydelsesretten løber fra den dato du modtager varen.

Dette er dog på betingelse af, at varen er i originalstand (dvs. uden fysiske skader, tydelige tegn på brug etc.) samt i originalemballage. Omkostningerne i forbindelse med returforsendelsen skal du selv afholde. 

Du skal altid kontakte os, inden du sender varer retur, så du kan få vejledning til måden at returnere på.

Når vi har modtaget dine varer retur og det er blevet kontrolleret, at de lever op til betingelserne for retur-/fortrydelsesretten, vil din tilbagebetaling for varerne, blive refunderet til det kort du brugte ved betaling.

Bemærk afhentning kan tage 2 til 10 dage før en af vores logistikpartner opsamler dækkene. 

Henvisning: Send ikke dæk til vores kontor i Albertslund. Der kan vi ikke modtage dæk.

Hvad er leveringstiden?

Vores standard leveringstid er 3-8 arbejdsdage.

Kan mine dæk blive leveret over flere omgange?

Ja, i værste tilfælde kan du opleve at leverancen kan komme over flere omgange, men i de fleste tilfælde kommer de i en leverance. Det afhænger helt af vores logistikpartner og deres håndtering af ordrene.

Kan jeg selv afhente dækkene?

Nej, desværre er det ikke muligt at afhente dækkene selv. Tilgengæld har vi fri fragt på alle ordre:)

Betalinger

Er det sikkert at betale med kreditkort?

For at sikre, at dine oplysninger holdes private, lagrer vi ingen betalingsoplysninger i vores database. Dine kortoplysninger bliver krypteret og opbevaret af Quickpay, som er stor dansk betalingsfirma, som har firmadresse i Aarhus og er meget anvendt i Danmark. Dine data er dermed godt beskyttet hos Quickpay. Du kan læse meget mere her: quickpay.dk/features/security/.

Er moms inkluderede i prisen?

Priserne du finder på siden er inklusiv dansk moms.

Hvordan kan jeg betale hos jer?

Vi tilbyder at du kan betale med kreditkort eller mobilpay. Betaling med kreditkort: Du blive videreført til vores partners sikre hjemmeside, hvor du kan udfylde dine oplysninger, for at gennemføre betalingen. Hvis du gerne vil betale med Mobilpay, vil du blive henvist til Mobilpays sikre betalingsside. Efter vores partner har kontrolleret dine oplysninger bliver de bestillte produkter håndteret til leverering.

Hvornår trækkes pengene?

Pengene reserveres når købet gennemføres, men trækkes først, når vi afsender pakken fra vores lager. Vi sender en ordrebekræftelse & kvittering til dig, når dine dæk er sendt afsted.

Klage proceduren

Har jeg de samme rettigheder i det online webshop som ved indkøb i reelle varehuse?

Ja og enten bedre dækket. Dæk Drop In er den danske online-dækshop, et danske firma med firmasæde i Albertslund. Derfor er du fuldt dækket i forhold til den danske lovgivningen. Vi har enten udvidet returgarantien fra 14 til 30 dage. Hvis dækkene ikke er blevet monterede eller brugt. Hvis dækkene er skadede eller hvis der mangler noget, har du alle gældende rettigheter fra forbrugersbeskyttelsen. Du har udover det 14 dages klageret ifølge lov.

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Vi er kede af at høre, at du har oplevet en fejl på en af vores vare. Dit køb omfattes af købeloven. Det betyder, at du kan få en defekt vare byttet, repareret, eller en prisreduktion baseret på fejlens omfang.
Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling af produktet

Skulle en vare have en defekt, kan du selvfølgelig anmode om erstatning inden for garantiperioden. Vores varer har en garantiperiode på 24 måneder fra og med leveringsdatoen. Har du en reklamation på et af vores produkter, skal du sende en mail til info@daekdropin.dk

Du skal oplyse følgende for at vi kan behandle din reklamation: 

  • Produktnavn
  • Produktstørrelse (ex. 225/65 R16.) samt antal
  • Dit ordrenr
  • Årsag til klagen
  • Dit navn og adresse
  • Dit telefonnr. og mailadresse
  • Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller fejlen er opstået.

Som bilag for reklamationen, skal vi bruge 3-4 billeder af fejlen og varen i sin helhed. Fejlen skal være fuldt synlig på mindst et af billederne.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig.

Hver reklamation behandles individuelt, så derfor er det en god ide at ringe ind, så kan vi rådføre dig i reklamationsforløbet.

Vi sender derefter varen til producenten til en vurdering.

Henvisning: Send ikke dæk til vores administrative kontor i Albertslund. Der kan vi ikke modtage dæk. Ved klager over allerede monterede dæk bedes du henvende dig til monteringsværkstedet.

Dækcenter Partner

Er det muligt at levere mine dæk til valgfri dækcenter partner?

Ja, vi leverer dæk til alle dækcenter som findes på vores hjemmeside.

Er det nødvendig at jeg som kunde informere dækcentret inden levering

For en sikkerheds skyld anbefaler vi, at du tager kontakt med dit dækcenter og informere denne om din leverance fra Dæk Drop in. Du kan så samtidigt aftale direkte med værkstedet hvornår dine dæk skal monteres.

Hvem monterer dækkene for mig?

Vi har et netværk af dækcenter partner der dækker det meste af Danmark. Du kan få dine varer leveret til en af vores dækcenter partner. Aftal en tid med dem og de monterer dækkene.

Hvordan finder jeg det dækcenter der er tættest på?

På hjemmesiden under find dit nærmeste dækcenter, kan du oplyse din postnummer og dernæst ville du kunne se hvilke dækcenter der ligger nærmest dig. Hvis der alligevel skulle opstå problemer når du leder efter et dækcenter, hjælper vi gerne til. Venligst send os en email med beskrivelse af dit problem til ddi@daekdropin.dk 

Bestillings procedure

Har jeg brug for et password for at bestille hos jer?

Du behøver ikke noget password for at bestille hos os. Du kan med 5 klik bestille de ønskede dæk.

Hvor kan jeg henvende mig med spørgsmål omkring min bestilling?

Send venligst os en meddelse til info@daekdropin.dk 

Hvorfor bliver nogle dæk ikke længere tilbudt?

Det kan skyldes at vores leverandør ikke tilbyder de pågældende dæk i øjeblikket. Vi kan derimod tage imod din bestilling, så snart dækkene er på lager igen, giver vi dig besked.

Jeg er ikke sikker på om min bestilling er kommet frem. Hvad kan jeg gøre?

Efter din bestilling er nået frem til os, modtager du en email fra os med dit ordrenummer og en bekræftelse af din bestilling. Hvis dette ikke sker, send venligst en mail til info@daekdropin.dk eller brug vores online chat eller vores telefon +45 93 75 53 05

Jeg har bestilt forkert. Hvad kan jeg gøre nu?

Hvis du ved en fejltagelse har bestilt forkert, kan vi selvfølgelig annullere din ordre. Så længe den ikke har forladt vores lager. Kontakt os hurtigst muligt pr. mail eller telefonisk.

Forretning

Hvem er Dæk Drop In?

Nærmere information om Dæk Drop In finder du i afsnittet Om os

Hvordan kan Dæk Drop In være så billige?

Vi har skåret fordyrende mellemled væk, som i sidste ende kommer vores kunder til gode. Vi har prissat varerne efter hvad vi mener de skal koste og behøver ikke at skrue avancen op i voldsomme højder. 
Indkøbsomkostningerne holdes nede ved blandt andet qua vores internationale kontakter og qua vores størrelse kan købe ind i store mængder til attraktive vilkår, så omkostningerne fra leverandør til vores kunder, stykvis, bliver så billigt som mulig.


Og det arbejder vi på, hver dag! Til gavn for vores kunder.

Tilbyder I også motorcykeldæk?

Ja, vi har også et stort sortiment af motorcykeldæk. Brug vores søgemaskine til at se vores store udvalg af mc dæk.

Tilbyder I også dæk til lastbiler?

Ja

Kan priserne svinge?

Ja, prisen er bestemt af udbud og efterspørgsel på det internationale marked. Dæk markedet er også meget sæsonpræget, samt kan Euro, Dollar forholdet også have en indflydelse. Vi i Dæk Drop In arbejder hverdag hårdt på finde de bedste og laveste priser til vores kunder.

Hvor korrekt er lagerstatus, der vises online?

Lagerstatus som du ser online, opdateres hvert 30. minut og er derfor meget præcis! Det kan dog gå hurtigt, når mange kunder ønsker at købe det samme produkt på samme tid, så vi forbeholder os, at online lagerstatus kan være unøjagtig.

Er der reklamationsret/garanti på dækkene?

Naturligvis. Vi er en dansk baseret dæk forhandler. Du har derfor 2 års garantiperiode efter den danske købelov.

Skal jeg betale for told på mine bestilte dæk?

Nej, vores lager ligger i EU. Så der skal ikke betales nogen former for told eller andre afgifter.

Produkter

Hvad er et demo dæk?

Demodæk er typisk dæk der har været mon-/afmonteret og har kørt meget få kilometer. Ofte har disse demodæk været monteret på biler der eksempelvis har været på messe eller blevet testet hos producenten.
Producenten forsikrer at 99% dækmønstret dybde stadig er til rådighed, og dermed garantere dig optimal sikkerhed på disse dæk.
Demodæk kan ofte fås til favorable priser og kan ofte være 10 % billigere end nye dæk. 

 

Hvordan måles bredde på dækkene?

Det første tal på dækket beskriver dækkets bredde og måles fra sidevæg til sidevæg, og kan svinge et par millimeter. Derfor er industri standarden på dæk bredde i 5 millimeters intervaller.

Hvordan måles profil på dækkene?

Dækkets profil betegnes som størrelses forholdet mellem bredde og højde. Det er tallet efter dæk bredden på dækkets sidevæg og betegnes altid i procent.

Konstruktion og diameter?

Der er tre former for dæk konstruktioner:

Radial dæk, Bias-Ply-dæk og Diagonal dæk. Læs mere herom i afsnit dækstørrelse guide.

 

Hvad betyder hastighedsindex?

Hastighedsindex svarer til den maksimale hastighed, hvorpå dækket kan bevæge sig med den højeste belastning. Se vores afsnit om "Dæk Størrelsesguide" for at læse meget nærmere.

Hvad betyder Loadindex?

Loadindex svarer til den maksimale belastning i kg, som dækket er i stand til at modstå i lang tid, når man kører med maksimal hastighed. Se vores afsnit om "Dæk Størrelsesguide" for at læse meget nærmere. 

Hvad betyder tallene på dækket?

Tallene på dette dæk er 205/65 R16 87H. Det betyder, at dækket har en bredde på 205 millimeter, en højdeprofil på 65% og det er et radialdæk med en fælgdiameter på 16 tommer. 87H betyder at dækkets maksimale belastning må være 545kg ved 210 kilometer i timen.

Hvad er DOT?

Dæk fremstillet efter anno 2000 er ”stemplet” med et dot mærke på sidevæggen af dækket. ”hvilket betyder, at dækket er i overensstemmelse med det amerikanske transportministeriets stempel” (Department OTransporstation). Stemplet på dækkets sidevæg med dot mærkning repræsentere fremstillingsugen og de to sidste numre angiver året.

Eksempel på hvad dot mærkning betyder:
”2119” hvilket indikere dækket blev fremstillet i uge 21 uge i året 2019.

Hvad betyder ROF?

ROF angiver Run On Flat, som grundlæggende er et run-flat dæk. Forstærkede dæk blev for det meste monteret på små / lette varevogne, personbiler og nogle 4X4 køretøjer og landevejsbiler.

Hvad betyder SSR?

SSR-systemet er en runflat-teknologi udviklet af Continental specielt til dæk med lav sektion, som stadig holder dækkene kompatible med standardfælger. SSR-princippet er baseret på en selvbærende forstærket sidevæg.

Hvad betyder AO?

AO er Audi Dæk-mærkning. Det betyder, at Audi arbejdede sammen med dækproducenten for at udvikle disse dæk, og det er designet med deres køretøjer i tankerne. Det betyder ikke, at Audi har arbejdet med dækproducenten. Det betyder, at de begge har lavet en aftale om, at dækproducenten skal levere Audi OEM-dæk.

Hvad betyder XL?

Extra Load, forstærket dæk med højere belastningsindex

Hvad betyder 3PMSF?

Vinterdæk med high performance garanti (3 pics mountain snowflake)

Hvad er TPMS?

Det er Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), på dansk automatisk dæktryksmåling. Har til hensigt at automatisk og øjeblikkeligt give en advarsel om at dæktrykket er for lavt.

Hvad er Bias-ply-dæk?

Bias ply dæk er bygget på et design, der har eksisteret i over et århundrede år. Det er lavet af lag af stof, der er viklet over hinanden i et kryds og tværs mønster. De flere lag bøjer og skaber en dæmpende effekt, hvilket gør Bias ply dæk behagelige at køre på og gode til at håndtere tunge belastninger. Som et minus har de mere rullemodstand, mindre kontrol ved høje hastigheder og bevarer mere varme.

Hvad er Radial Dæk?

Radial dæk er et mere moderne dæk som er lavet af stive cords, der går lige over slidbanen med bælter af stål, polyester eller aramid fibre på tværs af dem. Radial har tendens til at være stivere, hvilket giver bedre ydeevne ved høj hastighed, længere slidbanelevetid og mere præcis håndtering, men ulempen er normalt en stivere følelse af dækkene.

Vi og vores samarbejdspartner bruger teknologier, herunder cookies, til at gør daekdropin.dk mere brugbar og give dig en bedre oplevelse. Du kan læse mere om vores brug af cookies og andre teknologier, under vores persondatapolitik.