• 0
Din Indkøbskurv 0
Eventuel levering til et af vores dækcenter partner for montering af dæk, kan vælges ved checkout!
  • Subtotal
    0 DKK
  • Forsendelse
    0 DKK

    Fri fragt ved 2 stk. eller flere. Motorcykel dæk undtaget, altid fri fragt* (*Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der yderligere et Ø-tillæg på)

  • Moms heraf
    0 DKK
  • Total
    0 DKK

Salgsbetingelser
1. Indledning
Disse e-handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af Daek Drop In SLU - i det efterfølgende benævnt «Dæk Drop In» eller «Virksomheden» - indarbejdet i henhold til Andorras lovgivning og registreret med adresse på Carrer Roc dels Escolls 2, AD500 Andorra la Vella i Andorra med en kapital på 3000.00 EUR under registreringsnummer NRT: L-715971-H og med momsnummer DK42903434 på adressen Herstedøstervej 27-29, 2620 Albertslund. I det efterfølgende benævnt "Dæk Drop In" eller "Virksomheden". Enhver privat person eller forretningsenhed, der foretager et køb på virksomhedens hjemmeside, vil i det følgende blive omtalt som "kunde" eller "køber".
Disse generelle handelsbetingelser udgør en aftale mellem Dæk Drop In og kunden.

De nuværende generelle handelsbetingelser gælder for alt salg af produkter via virksomhedens hjemmeside, ved at bruge hjemmesiden accepterer kunden disse generelle handelsbetingelser og indgår således en aftale med virksomheden. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre de generelle handelsbetingelser i forbindelse med salg, ved udgivelse af en ny version på hjemmesiden når som helst. De gældende generelle handelsbetingelser er derefter dem, der er offentliggjort på hjemmesiden på tidspunktet for betaling af ordren.

Virksomheder sikrer, at der er mulighed for at godkende handelsbetingelser før ordren afgives på hjemmesiden. Kunden erklærer at have læst og accepteret disse generelle handelsbetingelser.

2. Bestilling af varer
Du kan bestille dæk online 24 timer i døgnet, og vi leverer, hvorhen du ønsker i Danmark. Vi levere dine dæk i sommer og vinter perioden fra 3-8 arbejdsdage i Danmark. Uden for disse perioder er vores standard levering 3-5 arbejdsdage.  Vi kan ikke garantere leveringstiderne og disse er kun vores forventet leveringstid. Det kan afvige i få tilfælde. Levering må højst tage 30 dage efter modtagelse af betalingen. Hvis denne tidsfrist overskrides, kan kunden bede om refusion ved blot at annullere ordren. Bemærk at vores lagre ligger i udlandet i EU.
Du har 3 valgmuligheder for leveringsadressen
- Du kan vælge at bestille dem til din hjemmeadresse. ”husk at skrive den korrekte adresse i feltet adresse” da ordren bliver sendt til adressen hvor regning bliver udstedt til.
- Du kan vælge at få leveret dækkene til et af vores monteringspartnere i nærheden af dig. ”I checkout fasen kan du finde dit nærmeste dækcenter”.
- Du kan få dine dæk leveret til en helt tredje adresse, ”her skal du husk og at skrive leveringsadressen, og venligst oplys personens navn som kan tage imod dækkene.”
Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende leveringen, kan du enten blot sende en mail til info@daekdropin.dk eller kontakte os på 93755305.

Vær opmærksom på at der forekommer pristillæg pr. dæk, hvis leverancen skal ske på en ø. Vores fragt er gratis til fastlandet i Danmark og brofaste øer hvis der bestilles mere end et dæk. Fragten ved bestilling af et dæk er 65 kr. Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der yderligere et Ø-tillæg på mellem 80-300 kr, afhængigt af hvilket dæk der bestilles. Den præcise fragt pris afregnes ved checkout for alle ikke brofaste Ø´er. Vi leverer ikke til andre lande. For levering til Grønland og Færøerne, kontakt os venligst for en pris.

Det er aftalt og angivet under hvert billede på vores hjemmeside, at billeder ikke er kontraktmæssigt bindende. Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig, hvis det bestilte produkt fraviger fra det billede, der vises på hjemmesiden.

3. Priser og betaling
Den aktuelle pris er den, som på tidspunktet er anvist på din ordre, inden du accepterer købet. Alle priserne på dækdropin er angivet i Danske kroner (DKK) inkl. Moms (25%).
dækdropin godkender følgende kreditkort : Visa, MasterCard, Visa Electron.
Du har også mulighed for at betale med mobilepay.

4. Levering
Varer bestilt på vores webshop leveres udelukkende i Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne medmindre andet er skriftligt aftalt. Levering sker via Postnord,GLS og DPD.
”Vær opmærksom på at leverancen kan forekommer i 4 ordre på grund af vægten. I værste tilfælde kan du opleve at ordren kan leveres over flere gange, men fleste af gangene bliver de leveret i en leverance. Det afhænger helt af vores logistikpartner, hvordan de håndtere ordrene.” Leveringstiden er angivet på ordren listen. Den aktuelle leveringstidspunkt kan variere med nogle dage afhængig af den valgte logistikpartner.
Afsendelsestiden kan variere som resultat af varens tilgængelighed, resultat af vores leverings partnere eller i tilfælde af force majeure eller lignede tilfælde. Husk at vi estimerer en forventet leveringsdato givet fra af vores logistpartner. I sjældne situationer kan nogle pakker ankomme uden for den givne tidsramme.
En eventuel forsinkelse i forhold til den først skønnede leveringstid giver ikke køber ret til at ophæve og/eller kræve nogen form for økonomisk kompensation fra selskabet.

Hvis du ikke er hjemme, når en af vores logistikpartner forsøger at levere dine dæk, vil den blive leveret tilbage til det nærmeste pakke shop. Heraf vil få mulighed for at afhente dækkene. Uafhentede dæk vil efter 7 kalenderdage blive sendt tilbage til os. Bemærk at køber selv bære ansvaret for omkostninger for uafhentede dæk, der gælder de samme regler som i afsnit 5. Fortrydelsesret/Returret.

Dæk Drop In er indforstået med at levere produkterne til den leveringsadresse, som kunden har angivet under bestillingen. Hvis leveringsadressen er et monteringscenter, er det kundens ansvar at kontakte dette monteringscenter direkte for at lave en aftale og kontrollere tilgængeligheden. Hvis det ikke er muligt at levere til monteringsstedet, når en af vores logistikpartner forsøger at levere dine dæk, vil den blive sendt tilbage til os. Bemærk at køber selv bære ansvaret for omkostninger forbundet dette, der gælder de samme regler som i afsnit 5. Fortrydelsesret/Returret. Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig, hvis det ikke er muligt at levere til monteringsstedet. Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig ved levering som Modtager Flex, dvs. levering uden underskrift, ved forsvunde dæk etc. Det er kundes ansvar udelukkende uanset om det er hjemmeadresse eller i et monteringscenter.

Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig, hvis kunden har opgivet en ufuldstændig eller forkert leveringsadresse, som derefter resulterer i, at produkterne ikke kan leveres. I så fald afholdes returforsendelsesgebyret helt af kunden. Der gælder de samme regler som i afsnit 5. Fortrydelsesret/Returret.

Alt tab eller skader på produktet er kundens ansvar fra det øjeblik, kunden accepterer levering af produktet.

Kunden skal enten informere transportøren om alle problemer skriftligt på leveringstidspunktet eller afvise levering med en angivet grund.

Kunden skal tjekke det leverede produkts tilstand og overensstemmelse på leveringstidspunktet, både hvis leveringen finder sted på en hjemmeadresse eller i et monteringscenter.

Hvis det leverede produkt ikke svarer til den bestilte vare, eller pakken leveres beskadiget, skal kunden afvise levering. Kunden skal derefter straks informere Dæk Drop In.


5. Fortrydelsesret/Returret
Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Dæk Drop In har vi udvidet denne ret til, at du kan fortryde købet inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen begynder fra modtagelsen af Produktet eller Produkterne af Indehaveren af Fortrydelsesretten eller en tredjepart, der ikke er transportøren, udpeget af ham. Hvis Kontrakten er indgået uden for etableringen, kan Indehaveren af Fortrydelsesretten udøve sin fortrydelsesret fra kontraktens indgåelse. Dette er dog på betingelse af, at varen er i originalstand (dvs. uden fysiske skader, tydelige tegn på brug osv.) samt i originalemballage.

Indehaveren af Fortrydelsesretten har ret til at udøve sin fortrydelsesret uden at skulle begrunde sin beslutning, eller bære andre omkostninger end dem, der er nævnt i denne artikel.

I tilfælde af et Salg på flere Produkter leveret separat eller i tilfælde af et Salg af et Produkt bestående af partier eller flere dele, hvis levering er spredt over en defineret periode, løber Fortrydelsesfristen fra modtagelsen af det sidste Produkt eller parti eller den sidste del.

5.1 UDØVELSE AF FORTRYDELSESRETTEN

For at udøve sin fortrydelsesret, informerer Rettighedshaveren til Fortrydelsesretten Sælgeren om sin beslutning om at trække sig tilbage ved at sende Sælgeren, inden udløbet af Fortrydelsesfristen, formularen

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til info@daekdropin.dk, eller kontakte os pr. telefon: 93 75 53 05. 

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Forbrugeren afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Bevisbyrden for udøvelsen af fortrydelsesretten hviler på Rettighedshaveren til Fortrydelsesretten.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. 

Standard fortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. 

(*) Det ikke-relevante udstreges af forbruger

ATT Daek Drop In, SLU

Carrer Roc dels Escolls 2, AD500, Andorra la Vella, Andorra

info@daekdropin.dk 

+45 93755305

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer*/levering af følgende tjenesteydelser(*): 

Bestilt den(*)/modtaget den(*)
Forbrugerens navn
Forbrugerens adresse
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

5.2 RETURNERING AF PRODUKT(ER)

Indehaveren af Fortrydelsesretten returnerer eller leverer produkt(erne) tilbage til Sælgeren eller en person udpeget af denne, uden unødig forsinkelse og senest inden for 30 dage efter meddelelsen om hans beslutning om at trække sig tilbage, medmindre Sælgeren tilbyder at hente produkt(erne) selv til en fast pris på 315 DKK pr. artikel, som vil blive refaktureret til Indehaveren af Fortrydelsesretten.

Indehaveren af Fortrydelsesretten bærer kun de direkte omkostninger ved returnering af produkt(erne).

Indehaveren af Fortrydelsesretten kan enten selv arrangere returneringen af produkt(erne) ved direkte at påtage sig de tilknyttede omkostninger eller anmode Sælgeren, forudsat at denne accepterer, om at påtage sig denne returnering, til en fast pris på 315 DKK pr. artikel.

Indehaveren af Fortrydelsesrettens ansvar kan kun pådrages i tilfælde af værdiforringelse af produkt(erne) som følge af håndtering ud over det nødvendige for at fastslå produkt(ernes) art, egenskaber og korrekte funktion.

Ved at returnere varerne for egen regning, skal kunden kontakte Dæk Drop In for at få den returadresse, hvor produkterne skal sendes tilbage til. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Bemærk ved denne mulighed tager vi 10% af det totalle beløb og 85 kr pr. dæk i håndterings gebyr Bemærk at du skal sende varen til vores lager i et andet EU land (Tyskland og Holland), hvis du vil bruge dig af denne mulighed. Dette er hermed udtrykkeligt en aftale ved købet. Du er hermed stadig ansvarlig for retur omkostninger til vores lager i et andet land. Kunden tager også det fulde ansvar for transporten indtil det tidspunkt, hvor produktet ankommer til lageret hos Dæk Drop In. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for tab eller skade under returforsendelsen.  Når produktet er returneret til lageret, behandler Dæk Drop In den fulde refusion fratrukket håndteringsomkostninger inden for 14 dage. 

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, kan Dæk Drop In også arrangere returneringen af ​​produkterne.  Afhentning foretages af DPD, Postnord eller GLS, efter aftale med os. Retur omkostningerne er 315 kr. pr. dæk. Afhentning kan tage 2 til 10 dage før en af vores logistikpartner opsamler dækkene. Du kan benytte dig af retur-/fortrydelsesretten, hvis varerne i samme stand og mængde som ved modtagelse. Når vi har modtaget dine varer retur og det er blevet kontrolleret, at de lever op til betingelserne for retur-/fortrydelsesretten, vil din tilbagebetaling for varerne, blive refunderet til det kort du oprindeligt brugte til at betale med. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur.

5.3 Uafhentede varer

Hvis du ikke afhenter eller modtager varer, som du har købt, vil dine dæk blive sendt tilbage til sælger.  Vi forbeholder os retten til at debitere dig for alle omkostninger, der påløber i forbindelse med sådanne returneringer (forsendelse, returforsendelse, forsendelsesomkostninger osv.). Prisen er 315 kr pr dæk. Forsendelsen er hos agenten i 7 dage før den returneres til os. Vær også opmærksom på, Du kan ikke fortryde ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

5.4 Nægtet modtagelse af varer

Hvis du nægter at modtage varer, som du har købt, vil dine dæk blive sendt tilbage til os. Vi forbeholder os retten til at debitere dig for alle omkostninger, der påløber i forbindelse med sådanne returneringer (forsendelse, returforsendelse, forsendelsesomkostninger osv.). Prisen er 315 kr pr dæk. Vær også opmærksom på, Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse uden samtidig at give besked om, at du fortryder

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Du bedes altid kontakte os, inden du sender varer retur, så du kan få information om hvordan hele retur forløbet foregår. 

Send ikke dæk til vores kontor i Albertslund. Der kan vi ikke modtage dæk. Ved klager over allerede monterede dæk bedes du henvende dig til monteringsværkstedet.

6. Reklamtionsret
Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling af produktet. Skulle en vare have en defekt, kan du selvfølgelig anmode om erstatning inden for garantiperioden. Vores varer har en garantiperiode på 24 måneder fra og med leveringsdatoen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Hver reklamation behandles individuelt, så derfor er det er vigtigt at ringe ind, så kan vi rådføre dig i reklamationsforløbet. Dæk Drop In forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Vi sender derefter varen til producenten til en vurdering. Tag i betragtning, at det vil tage ca. 8 uger, indtil vi har fået feedback fra producenten. Dog vil din sag prøvet at blive at løst så hurtigt som muligt.

Henvisning: Send ikke dæk til vores kontor i Albertslund (Vores lagre ligger i udlandet i EU). Der kan vi ikke modtage dæk. Ved klager over allerede monterede dæk og hvor fejlen er forårsaget at monteringen bedes du henvende dig til monteringsværkstedet. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for montering, afbalancering eller andre tjenester af monteringscentre,  da monteringscentre på ingen måde er relateret til virksomheden. Forretningsforholdet mellem monteringscenteret og kunden er underlagt en aftale mellem monteringscenteret og kunden.

Købelovens regler kan finde anvendelse på varekøb.
Vælger du at handle hos daekdropin.dk som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder for dig som forbruger, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Har du en reklamation på et af vores produkter, skal du sende en mail til info@daekdropin.dk Du skal oplyse følgende for at vi kan behandle din reklamation:

Produktnavn
Produktstørrelse (ex. 225/65 R16.) samt antal
Dit ordrenr
Årsag til klagen
Dit navn og adresse
Dit telefonnr. og mailadresse

Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller fejlen er opstået. Som underlag for reklamationen, skal vi bruge 3-4 billeder af fejlen og varen i sin helhed. Fejlen skal være fuldt synlig på mindst et af billederne. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi det fulde beløb. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Hver reklamation behandles individuelt, så derfor er det er vigtigt at ringe ind, så kan vi rådføre dig i reklamationsforløbet. Vi sender derefter varen til producenten til en vurdering. Tag i betragtning, at det vil tage ca. 8 uger, indtil vi har fået feedback fra producenten. Dog vil din sag prøvet at blive at løst så hurtigt som muligt.

Hvis en reklamationsret der bliver vurderet som uberettet på baggrund af en teknisk test af produktet, vil kunden blive pålagt et undersøgelsesgebyr pr. dæk der undersøges. Prisen bliver udregnet på baggrund af prisen for en teknisk test af produktet. Produktet vil ikke blive sendt til test uden kundens fulde accept. Omkostningerne i forbindelse med returforsendelsen skal du også selv afholde hvis din reklamation bliver vurderet som uberettet. Vi tager i undersøgelsesgebyr 200 kr pr. dæk samt 250 kr for returforsendelse for afhentning af dækkene.
Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi.
Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Vi foretager tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

7. Klager
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via e-mail på: info@daekdropin.dk.

8. Personoplysninger og cookies
Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med persondataloven. Hvis du ønsker mere information vedrørende de oplysninger, som vi indsamler, og måden hvorpå de bruges, henvises der til persondatapolitikken, som kan tilgås via dette link: https://www.daekdropin.dk/persondatapolitik/
Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies, henvises der til vores cookie-politik, som kan tilgås via dette link: https://www.daekdropin.dk/persondatapolitik/
Hvis du kontakter daekdropin.dk via e-mail gemmes din e-mail henvendelse og kontaktinformation hos os, kontakter du daekdropin.dk via telefon gemmes dit telefonnummer hos os. Denne information er nødvendig for at kunne gennemføre din henvendelse og for at kunne tage kontakt til dig hvis der skulle opstå et behov for opfølgning.

9. Personalisering og profilering
Ved at acceptere salgsbetingelserne og blive kunde hos daekdropin.dk godkender du at vi personalisere indholdet på websiden baseret på dine bevægelser og historik, samt at dataene anvendes så du modtager relevant markedsføring på eksterne websider.
Dette gør vi ved hjælp af eksterne og interne Cookies og systemer, bl.a. ved at analysere info om hvordan du benytter websiden, hvilke produkter du ser på, hvad du har købt og hvilke interesser du har.

10. Nyhedsbrev og kommunikation
Vi tilbyder nyhedsbrev via e-mail. Indholdet af disse vil ofte være tilpasset til dig med relevante oplysninger og tilbud. Det er frivilligt at modtage disse nyhedsbreve, og du skal udtrykkeligt give dit samtykke i forbindelse med kampagne. Du kan også annullere nyhedsbrevet ved at klikke på linket nederst i nyhedsbrevet.

11. Nummerplade søgemaskine
Vær opmærksom på at vores nummerplade søgemaskine er kun vejledende og er kun en service til vores kunder. Vi pålægger os ikke ansvaret for fejlagtig oplysninger der forekommer ved brug af denne funktion.

12. Dækcenter- /Monteringspartner
Vær opmærksom på at vores dækcenter-/monterings partners åbningstider, priser, tjenester, den maksimale størrelse på dæk til montering osv., er kun vejledende og er kun en service til vores kunder. Det er kundens ansvar at kontakte det monteringscenter, der er valgt til levering, og bede om priser og tilgængelighed, inden ordren afgives. Vi pålægger os ikke ansvaret for evt. fejl der kan forekomme vedrørende priserne.
Skader der forekommer ved og efter montering bærer vi ikke ansvaret for. Der henvises til det pågældende værksted, for eventuelle skader med mere. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for montering, afbalancering eller andre tjenester af monteringscentre,  da monteringscentre på ingen måde er relateret til virksomheden. Forretningsforholdet mellem monteringscenteret og kunden er underlagt en aftale mellem monteringscenteret og kunden.

Ved levering til et monterings sted gælder de samme regler i afsnit "4. Levering" og "5. Fortrydelsesret/Returret".

13. Lovvalg
Disse e-handelsbetingelser, og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os, er underlagt dansk ret, undtaget danske lovvalgsregler og CISG.

14. Forbehold
Vi tager forbehold for tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leverings svigt fra vores leverandører.

Vi og vores samarbejdspartner bruger teknologier, herunder cookies, til at gør daekdropin.dk mere brugbar og give dig en bedre oplevelse. Du kan læse mere om vores brug af cookies og andre teknologier, under vores persondatapolitik.