• Fri Fragt
  • Hurtig levering
  • 30 dages returret
  • Dansk Dækforhandler
  • 0
Din Indkøbskurv 0
Eventuel levering til et af vores dækcenter partner for montering af dæk, kan vælges ved checkout!
  • Subtotal
    0 DKK
  • Forsendelse
    0 DKK

    Fri fragt på alle ordre* (*Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der et Ø-tillæg på)

  • Moms heraf
    0 DKK
  • Total
    0 DKK

Salgsbetingelser
1. Indledning
Disse e-handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af Dæk Drop In, Herstedøstervej 27-29, 2620 Albertslund. I det efterfølgende benævnt "Dæk Drop In" eller "Virksomheden". Enhver privat person eller forretningsenhed, der foretager et køb på virksomhedens hjemmeside, vil i det følgende blive omtalt som "kunde" eller "køber".
Disse generelle handelsbetingelser udgør en aftale mellem Dæk Drop In og kunden.

De nuværende generelle handelsbetingelser gælder for alt salg af produkter via virksomhedens hjemmeside, ved at bruge hjemmesiden accepterer kunden disse generelle handelsbetingelser og indgår således en aftale med virksomheden. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre de generelle handelsbetingelser i forbindelse med salg, ved udgivelse af en ny version på hjemmesiden når som helst. De gældende generelle handelsbetingelser er derefter dem, der er offentliggjort på hjemmesiden på tidspunktet for betaling af ordren.

Virksomheder sikrer, at der er mulighed for at godkende handelsbetingelser før ordren afgives på hjemmesiden. Kunden erklærer at have læst og accepteret disse generelle handelsbetingelser.

2. Bestilling af varer
Du kan bestille dæk online 24 timer i døgnet, og vi leverer, hvorhen du ønsker i Danmark. Vi levere dine dæk i gennemsnit fra 3-5 arbejdsdagedage i Danmark. Bemærk at vores lagre ligger i udlandet i EU. Når vi nævner at vi er en dansk dækforhandler på vores hjemmeside, så skyldes det udelukkende vores adresse på Herstedøstervej 27-29, 2620 Albertslund.
Du har 3 valgmuligheder for leveringsadressen
- Du kan vælge at bestille dem til din hjemmeadresse. ”husk at skrive den korrekte adresse i felltet adresse” da ordren bliver sendt til adressen hvor regning bliver udstedt til.
- Du kan vælge at få leveret dækkene til et af vores monteringsparnere i nærheden af dig. ”I checkout fasen kan du finde dit nærmeste dækcenter”.
- Du kan få dine dæk leveret til en helt tredje adresse, ”her skal du husk og at skrive leveringsadressen, og venligst oplys personens navn som kan tage imod dækkene.”
Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende leveringen, kan du enten blot sende en mail til ddi@daekdropin.dk eller kontakte os på 93755305.

Vær opmærksom på at der forekommer pristillæg pr. dæk, hvis leverancen skal ske på en ø . Vores fragt er gratis til fastlandet i Danmark og brofaste øer. Til ikke brofaste Ø'er som Bornholm, Samsø med videre, kommer der et Ø-tillæg på mellem 80-300 kr, afhængigt af hvilket dæk der bestilles. Den præcise fragt pris afregnes ved checkout for alle ikke brofaste Ø´er. Vi leverer ikke til andre lande. For levering til Grønland og Færøerne, kontakt os venligst for en pris.

Det er aftalt og angivet under hvert billede på vores hjemmeside, at billeder ikke er kontraktmæssigt bindende. Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig, hvis det bestilte produkt fraviger fra det billede, der vises på hjemmesiden.

3. Priser og betaling
Den aktuelle pris er den, som på tidspunktet er anvist på din ordre, inden du accepterer købet. Alle priserne på dækdropin er angivet i Danske kroner (DKK) inkl. Moms (25%).
dækdropin godkender følgende kreditkort : Visa, MasterCard, Visa Electron.
Du har også mulighed for at betale med mobilepay,

4. Levering
Varer bestilt på vores webshop leveres udelukkende i Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne medmindre andet er skriftligt aftalt. Levering sker via Postnord,GLS og DPD.
”Vær opmærksom på at leverancen kan forekommer i 4 ordre på grund af vægten. I værste tilfælde kan du opleve at ordren kan leveres over flere gange, men fleste af gangene bliver de leveret i en leverance. Det afhænger helt af vores logistikpartner, hvordan de håndtere ordrene.” Leveringstiden er angivet på ordren listen. Den aktuelle leveringstidspunkt kan variere med nogle dage afhængig af den valgte logistikpartner.
Afsendelsestiden kan variere som resultat af varens tilgængelighed, resultat af vores leverings partnere eller i tilfælde af force majeure eller lignede tilfælde. Husk at vi estimerer en forventet leveringsdato givet fra af vores logistpartner. I sjældne situationer kan nogle pakker ankomme uden for den givne tidsramme.
En eventuel forsinkelse i forhold til den først skønnede leveringstid giver ikke køber ret til at ophæve og/eller kræve nogen form for økonomisk kompensation fra selskabet.

Hvis du ikke er hjemme, når en af vores logistikpartner forsøger at levere dine dæk, vil den blive leveret tilbage til det logistikcenter det kom fra. Heraf vil få mulighed for en ny forsendelse. Uafhentede dæk vil efter 14 kalenderdage blive sendt tilbage til os. Bemærk at køber selv bære ansvaret for omkostninger for uafhentede dæk, der gælder de samme regler som i afsnit 5. Fortrydelsesret/Returret.

Dæk Drop In er indforstået med at levere produkterne til den leveringsadresse, som kunden har angivet under bestillingen. Hvis leveringsadressen er et monteringscenter, er det kundens ansvar at kontakte dette monteringscenter direkte for at lave en aftale og kontrollere tilgængeligheden. Hvis det ikke er muligt at levere til monteringsstedet, når en af vores logistikpartner forsøger at levere dine dæk, vil den blive leveret tilbage til det logistikcenter det kom fra. Heraf vil få mulighed for en ny forsendelse. Uafhentede dæk vil efter 14 kalenderdage blive sendt tilbage til os. Bemærk at køber selv bære ansvaret for omkostninger for uafhentede dæk, der gælder de samme regler som i afsnit 5. Fortrydelsesret/Returret. Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig, hvis det ikke er muligt at levere til monteringsstedet. Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig ved levering som Modtager Flex, dvs. levering uden underskrift, ved forsvunde dæk etc. Det er kundes ansvar udelukkende uanset om det er hjemmeadresse eller i et monteringscenter.

Dæk Drop In kan ikke holdes ansvarlig, hvis kunden har opgivet en ufuldstændig eller forkert leveringsadresse, som derefter resulterer i, at produkterne ikke kan leveres. I så fald afholdes returforsendelsesgebyret helt af kunden. Der gælder de samme regler som i afsnit 5. Fortrydelsesret/Returret.

Alt tab eller skader på produktet er kundens ansvar fra det øjeblik, kunden accepterer levering af produktet.

Kunden skal enten informere transportøren om alle problemer skriftligt på leveringstidspunktet eller afvise levering med en angivet grund.

Kunden skal tjekke det leverede produkts tilstand og overensstemmelse på leveringstidspunktet, både hvis leveringen finder sted på en hjemmeadresse eller i et monteringscenter.

Hvis det leverede produkt ikke svarer til den bestilte vare, eller pakken leveres beskadiget, skal kunden afvise levering. Kunden skal derefter straks informere Dæk Drop In.


5. Fortrydelsesret/Returret
Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Dæk Drop In har vi udvidet denne ret til, at du kan fortryde købet inden for 30 dage regnet fra den dato du modtager varen eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Dette er dog på betingelse af, at varen er i originalstand (dvs. uden fysiske skader, tydelige tegn på brug osv.) samt i originalemballage.
Omkostningerne i forbindelse med returforsendelsen skal du selv afholde. Vi tager 11,45% af det totale beløb plus 131 kr per dæk for fragt og det bliver trukket fra det betalte beløb. F.eks. hvis du har købt 4 dæk som koster 2000 kr og du returnerer alle 4, tilbagebetaler vi dig 1247 kr (2000*0,8855-524). Afhentning foretages af DPD, Postnord eller GLS, efter aftale med os. Minimumbeløb for retur omkostninger er dog 279.95 kr. pr. dæk. Afhentning kan tage 2 til 10 dage før en af vores logistikpartner opsamler dækkene. Du kan benytte dig af retur-/fortrydelsesretten, hvis varerne i samme stand og mængde som ved modtagelse. Når vi har modtaget dine varer retur og det er blevet kontrolleret, at de lever op til betingelserne for retur-/fortrydelsesretten, vil din tilbagebetaling for varerne, blive refunderet til det kort du oprindeligt brugte til at betale med. Du bedes altid kontakter os, inden du sender varer retur, så du kan få information om hvordan hele retur forløbet foregår. Send ikke dæk til vores kontor i Albertslund. Der kan vi ikke modtage dæk. Ved klager over allerede monterede dæk bedes du henvende dig til monteringsværkstedet.

6. Reklamtionsret
Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling af produktet. Skulle en vare have en defekt, kan du selvfølgelig anmode om erstatning inden for garantiperioden. Vores varer har en garantiperiode på 24 måneder fra og med leveringsdatoen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Hver reklamation behandles individuelt, så derfor er det er vigtigt at ringe ind, så kan vi rådføre dig i reklamationsforløbet. Vi sender derefter varen til producenten til en vurdering. Tag i betragtning, at det vil tage ca. 8 uger, indtil vi har fået feedback fra producenten.

Henvisning: Send ikke dæk til vores kontor i Albertslund (Vores lagre ligger i udlandet i EU). Der kan vi ikke modtage dæk. Ved klager over allerede monterede dæk bedes du henvende dig til monteringsværkstedet. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for montering, afbalancering eller andre tjenester af monteringscentre,  da monteringscentre på ingen måde er relateret til virksomheden. Forretningsforholdet mellem monteringscenteret og kunden er underlagt en aftale mellem monteringscenteret og kunden.

Købelovens regler kan finde anvendelse på varekøb.
Vælger du at handle hos daekdropin.dk som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder for dig som forbruger, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Har du en reklamation på et af vores produkter, skal du sende en mail til bestilling@daekdropin.dk Du skal oplyse følgende for at vi kan behandle din reklamation:

Produktnavn
Produktstørrelse (ex. 225/65 R16.) samt antal
Dit ordrenr
Årsag til klagen
Dit navn og adresse
Dit telefonnr. og mailadresse

Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller fejlen er opstået. Som underlag for reklamationen, skal vi bruge 3-4 billeder af fejlen og varen i sin helhed. Fejlen skal være fuldt synlig på mindst et af billederne. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi det fulde beløb. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Hver reklamation behandles individuelt, så derfor er det er vigtigt at ringe ind, så kan vi rådføre dig i reklamationsforløbet. Vi sender derefter varen til producenten til en vurdering. Tag i betragtning, at det vil tage ca. 8 uger, indtil vi har fået feedback fra producenten.

Hvis en reklamationsret der bliver vurderet som uberettet på baggrund af en teknisk test af produktet, vil kunden blive pålagt et undersøgelsesgebyr pr. dæk der undersøges. Prisen bliver udregnet på baggrund af prisen for en teknisk test af produktet. Produktet vil ikke blive sendt til test uden kundens fulde accept. Omkostningerne i forbindelse med returforsendelsen skal du selv afholde. Vi tager 11,45% af det totale beløb plus 106 kr per dæk for fragt og det bliver trukket fra det betalte beløb.
Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi.
Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Vi foretager tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

7. Klager
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via e-mail på: ddi@daekdropin.dk.

8. Personoplysninger og cookies
Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med persondataloven. Hvis du ønsker mere information vedrørende de oplysninger, som vi indsamler, og måden hvorpå de bruges, henvises der til persondatapolitikken, som kan tilgås via dette link: https://www.daekdropin.dk/persondatapolitik/
Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies, henvises der til vores cookie-politik, som kan tilgås via dette link: https://www.daekdropin.dk/persondatapolitik/
Hvis du kontakter daekdropin.dk via e-mail gemmes din e-mail henvendelse og kontaktinformation hos os, kontakter du daekdropin.dk via telefon gemmes dit telefonnummer hos os. Denne information er nødvendig for at kunne gennemføre din henvendelse og for at kunne tage kontakt til dig hvis der skulle opstå et behov for opfølgning.

9. Personalisering og profilering
Ved at acceptere salgsbetingelserne og blive kunde hos daekdropin.dk godkender du at vi personalisere indholdet på websiden baseret på dine bevægelser og historik, samt at dataene anvendes så du modtager relevant markedsføring på eksterne websider.
Dette gør vi ved hjælp af eksterne og interne Cookies og systemer, bl.a. ved at analysere info om hvordan du benytter websiden, hvilke produkter du ser på, hvad du har købt og hvilke interesser du har.

10. Nyhedsbrev og kommunikation
Vi tilbyder nyhedsbrev via e-mail. Indholdet af disse vil ofte være tilpasset til dig med relevante oplysninger og tilbud. Det er frivilligt at modtage disse nyhedsbreve, og du skal udtrykkeligt give dit samtykke i forbindelse med kampagne. Du kan også annullere nyhedsbrevet ved at klikke på linket nederst i nyhedsbrevet.

11. Nummerplade søgemaskine
Vær opmærksom på at vores nummerplade søgemaskine er kun vejledende og er kun en service til vores kunder. Vi pålægger os ikke ansvaret for fejlagtig oplysninger der forekommer ved brug af denne funktion.

12. Dækcenter- /Monteringspartner
Vær opmærksom på at vores dækcenter-/monterings partners åbningstider, priser, tjenester, den maksimale størrelse på dæk til montering osv., er kun vejledende og er kun en service til vores kunder. Det er kundens ansvar at kontakte det monteringscenter, der er valgt til levering, og bede om priser og tilgængelighed, inden ordren afgives. Vi pålægger os ikke ansvaret for evt. fejl der kan forekomme vedrørende priserne.
Skader der forekommer ved og efter montering bærer vi ikke ansvaret for. Der henvises til det pågældende værksted, for eventuelle skader med mere. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for montering, afbalancering eller andre tjenester af monteringscentre,  da monteringscentre på ingen måde er relateret til virksomheden. Forretningsforholdet mellem monteringscenteret og kunden er underlagt en aftale mellem monteringscenteret og kunden.

13. Lovvalg
Disse e-handelsbetingelser, og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os, er underlagt dansk ret, undtaget danske lovvalgsregler og CISG.

14. Forbehold
Vi tager forbehold for tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leverings svigt fra vores leverandører.

Vi og vores samarbejdspartner bruger teknologier, herunder cookies, til at gør daekdropin.dk mere brugbar og give dig en bedre oplevelse. Du kan læse mere om vores brug af cookies og andre teknologier, under vores persondatapolitik.