Continental allseasoncontact 2 priser
Lige i tide til dækskiftesæsonen i efteråret tilbyder den nye AllSeasonContact 2 fra Continental nu endnu mere effektivitet, sikkerhed og køreglæde hele året rundt. "Til AllSeasonContact 2 har vi med succes udviklet teknologierne i den multi-prisvindende forgænger model yderligere og lanceret et endnu bedre al-vejrs dæk på markedet," siger Tobias Rahn, Product Manager Passenger All-Season Tires EMEA hos Continental .
Den vigtigste fordel ved den nye model: De sædvanlige udfordringer ved helårsdæk med hensyn til vinter- og vådegenskaber er blevet løst. En innovativ blanding af slidbanedesign, gummiblanding og konstruktion sikrer endnu bedre håndtering og kortere bremselængder på både våde og tørre veje. Derudover er kilometertallet øget med 15 procent, og rullemodstanden er reduceret markant – uden at gå på kompromis med køresikkerheden. Dette gør Continental AllSeasonContact 2 til en ressourceeffektiv og økonomisk helårsløsning til forbrændingsmotorer og elektriske køretøjer.
Forbedret energieffektivitet gennem mindre friktion
Energieffektivitet er lige så vigtig for alle slags drev. Målet med alle køretøjstyper er at tilbagelægge den længst mulige distance ved at bruge den energi, de har til rådighed. Dækkenes rullemodstand har stor indflydelse på dette. For at forbedre energieffektiviteten af AllSeasonContact 2 har Continental optimeret sin forgængers adaptive slidbane og udviklet Smart Energy Casing. Den bruger et nyt materiale, der fører til mindre friktion inde i dækket og i dækkets karkasse. Dette reducerer derfor rullemodstanden og øger energieffektiviteten.
Optimerede slidbaner til håndtering og køreglæde
De nye C-blokke i slidbanen på AllSeasonContact 2 forstærker hinanden, hvilket gør dækket stivere. Som et resultat giver de bedre kraftoverførsel og øget slidstyrke, hvilket fører til flere kilometertal. Derudover muliggør den stive slidbane bedre håndtering og maksimal køreglæde på alle underlag.
Til AllSeasonContact 2 har Continental også brugt V-formede blokke, der ender i åbne skulderriller. På våde vejbelægninger fjernes væsken således hurtigt fra slidbanen, hvilket gør dækket mindre modtageligt for akvaplaning. Derudover har den nye slidbanestruktur en positiv effekt på håndteringen i kurver under alle vejrforhold.
Kørselssikkerhed under alle vejrforhold takket være innovativ Chili-blanding
Gummiblandingen i AllSeasonContact 2 er en kombination af fem forbindelser fra Continentals mest succesrige sommer- og vinterdæk. Meget dæmpende blødgøringsteknologi i slidbanen sikrer sikkert greb og præcis styrerespons under kolde, vinterlige vejforhold. En ny polymerkomposit giver bedre vejgreb og korte bremselængder på tørre og våde veje – selv i varmt sommervejr. Et nyudviklet fleksibelt elastomer-netværk gør også dækket mere robust ved at tilpasse sig vejbanen, hvilket bidrager til det højere kilometertal. Med denne særligt afbalancerede blanding kaldet Chili Blend er AllSeasonContact 2 udstyret til næsten alle vejrforhold.
Optimeret til elbiler med EV logo
Derudover tilbyder Continental forskellige størrelser af AllSeasonContact 2 til mange elbilmodeller såsom Tesla Model 3, VW ID.Buzz eller CUPRA Born. AllSeasonContact 2 har det nye EV logo på sidevæggen, hvilket indikerer, at dækket er velegnet til køretøjer på andre brændstoftyper såvel som elektriske køretøjer. Da alle Continentals eksisterende og nye dæk opfylder kravene til e-køretøjer, vil alle nye passagerdæk af Continental-mærket i Europa fra nu af have EV logoet.
FDM Continental AllseasonContact 2
FDM har netop udgivet en artikel om AllSeasonContact 2. Det er kun rossende ord fra FDM. Du kan læse hele artiklen her:
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2023-06-nye-helaarsdaek-sparer-penge