Vredestein Ultrac Satin er rettet mod det førende højtydende marked og fås i størrelser på personbiler og SUV'er. Det er endnu en Giugiaro-designede sortiment var “udviklet til den kræsne driver” og er fyldt med avanceret teknologi udviklet af Apollo Tyres globale F & U-center.
”Tendensen mod større biler med kraftige motorer virker ustoppelig,” skriver Apollo Vredestein i en erklæring, der introducerer Ultrac Satin. ”Biler med konventionelle forbrændingsmotorer, de populære plug-in-hybrider og elektriske modeller er i stigende grad præget af deres vægt og styrke. Dette har ført til Apollo Vredesteins banebrydende indsats for innovativ og bæredygtig dækteknologi - den nye Vredestein Ultrac Satin. Dette førsteklasses sommerdæk af høj kvalitet tager hver bils præstationer til det næste niveau, samtidig med at det hjælper med at reducere CO₂-udledningen. ”
Ifølge producenten tilbyder Ultrac Satin fremragende greb på våde overflader og lav rullemodstand: "En unik, trækkraftfremmende harpiks og Z-formede riller i slidbanen giver mulighed for hidtil uset greb og håndtering på våde veje." Dækket har et ovalt fodaftryk, og dette, i samarbejde med dets asymmetriske slidbanemønster, siges at forbedre styringens præcision og kontrol. Lav rullemodstand og jævne niveauer af vådt vejgreb blev "opnået af virksomhedens dækteknologer via optimeret dækgeometri og sammensatte forbedringer inden for følgende fem områder: slidbanen, slidbanens fundament, sidevæggen, slagtekroppen og fælgpuden."
Det indledende Vredestein Ultrac Satin-sortiment dækker 16 til 19 tommer fælgdiametre og V- W- og Y-hastighedsvurderinger. Med hensyn til vådgreb er alle størrelser blevet tildelt en 'A' eller 'B', mens rullemodstandsklasser er 'B' eller 'C', afhængigt af dimension. Udvendig støj er 71 dB.